Logo marki Marantz

Marantz

Marantz od początku swojej działalności zajmuje się wytwarzaniem wysokiej klasy sprzętu audio. Co ciekawe, firma została założona w Nowym Jorku przez Saula Marantza. Tam też stworzony został pierwszy produkt. Był to przedwzmacniacz gramofonowy z equalizerem, który nazwany został „Audio Consolette”. Pierwsze 100 sztuk produktu rozeszło się błyskawicznie. To skłoniło właściciela do otworzenia w 1953 roku fabryki w Woodside. Po pierwszym sukcesie założyciel firmy zdecydował się nadal produkować przedwzmacniacze gramofonowe. W latach 60-tych firma rozpoczęła produkcję wzmacniaczy stereo. Co ciekawe, pierwsze konstrukcje to monofoniczne końcówki mocy oparte na legendarnych lampach EL34. Były to tak dopracowane produkty, że w owym czasie konkurowały bezpośrednio z McIntosh. Pierwszy wzmacniacz zintegrowany stworzony został z 1970 roku. W 1978 roku firma rozpoczęła współpracę z Kenem Ishiwatą, który został koordynatorem technicznym. Już po dwóch latach współpracy stał się osobą odpowiedzialną za rozwój marki. Jego talent oraz doświadczenie przyczyniły się do rozwoju marki.

W 1982 roku zaprezentowany został pierwszy odtwarzacz CD. W maju 1999 roku Marantz zaprezentował odtwarzacz SACD, który nazwany został SA-1. W 2003 roku marka obchodziła okrągłą, 50 rocznicę powstania. Była to okazja do wydania jubileuszowej edycji produktów. W 2009 roku firma wydała jubileuszowe produkty, które powstały z okazji 30-lecia współpracy Kena Ishiwaty z Marantzem. Firma stara się podążać za zmieniającym się rynkiem, dlatego już w 2010 roku zaprezentowany został pierwszy odtwarzacz sieciowy. Obecnie Marantz posiada szeroką ofertę sprzętu stereo: wzmacniaczy, odtwarzaczy CD, odtwarzaczy strumieniowych. Dobrą opinią cieszą się również amplitunery wielokanałowe. O ciekawe, oprócz pełnowymiarowych urządzeń w ofercie japońskiego producenta znajduje się również seria slim, która wymiarami przypomina odtwarzacze stereo.

Kliknij i sprawdź ofertę produktową Marantz w sklep.RMS.pl!