Yamaha to popularna marka sprzętu audio video, która w swojej ofercie posiada wzmacniacze, amplitunery, odtwarzacze CD, odtwarzacze strumieniowe oraz amplitunery wielokanałowe. Japoński producent wytwarza również słuchawki, jednak nie stanowią one najważniejszej części oferty. Założycielem firmy był Torakusu Yamaha, który od dziecka wyróżniał się pomysłowością i chęcią do tworzenia różnych, ciekawych urządzeń. Początki działalności firmy wcale nie są związane z urządzeniami audio, lecz z instrumentami. Organy piszczałkowe były pierwszym dziełem pomysłowego założyciela. Po pierwszych niepowodzeniach przyszedł czas na sukcesy. Firma z powodzeniem przez wiele lat produkowała instrumenty muzyczne, które stanowiły trzon działalności firmy. Nas najbardziej jednak interesuje era wejścia firmy w świat Hi-Fi. Pierwsze urządzenie nosiło nazwę Yamaha HiFi Player i weszło do produkcji w 1954 roku. Kolejnym przełomem był rok 1967, kiedy rozpoczęto produkcję głośników oznaczonych jako NS-20 i NS-30. Po głośnikach przyszedł czas na wzmacniacz. Premiera modelu CA-700 miała miejsce w 1972 roku.
Wkrótce powstał legendarny model CA-1000, który przez wielu uznawany jest za najbardziej udany model w historii firmy. Do dzisiaj możemy znaleźć na portalach aukcyjnych egzemplarze, które pozostają w doskonałej kondycji technicznej. Yamaha bardzo poważnie potraktowała wprowadzenie na rynek nowego nośnika, jakim była płyta CD. Modele CD-1, CD-X1 czy GT-CD1 to kolejne konstrukcje, które projektanci dopracowywali i ulepszali. Można śmiało powiedzieć, że kino domowe nierozerwalnie związane jest z marką Yamaha. Amplitunery wielokanałowe od lat stanowią bowiem bardzo ważną część oferty firmy. Wraz z rozwojem dźwięku przestrzennego oraz wprowadzaniem nowych standardów Yamaha prezentuje urządzenia zgodne z najnowszymi formatami. A jak wyglądają czasy najnowsze japońskiej firmy? Mimo upływu lat japoński producent nie zwalnia tempa i często możemy oglądać premiery nowych urządzeń. W dzisiejszych czasach, gdy wybór marek przyprawia o zawrót głowy nie wszystkie modele mają szansę wychodzić przed szereg i stać się hitami sprzedażowymi, jednak producent stara się nie zwracać na to uwagi, tworząc dopracowane urządzenia.